Søk i denne bloggen

mandag 15. oktober 2012

Garnsalg og småstrikk

Det nærmer seg termin og jeg orker ikke å begynne på så store prosjekter. Da garnstudio (DROPS)hadde salg på merinoull rett før høstferien ble det noen nøster da :-)
 
 
Så hva skal man lage da? Merinoull er helt nydelig garn, mykt og det klør ikke. Jeg prøvde meg på min egen variant inspirert av denne oppskriften på cupkake-lue.
 
Strikket i Drops merino extra fine på pinner 3,5
 
 Denne passer jente 2-4 år vil jeg tro.
 
Neste lue prøvde jeg å lage litt mindre til lillemor i magen. Ikke så lett når man ikke har riktig modell å prøve på enda, i tillegg til at jeg har strikket lite til så små...
Den er litt snau til Edvard på 4 mnd så den passer nok ei mindre frøken!
 
 
Har ikke fått på kirsebæret på toppen enda...
 
 
Skulle den ikke passe, så passer den ihvertfall til denne dukken. Utrolig søt lue!
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar