Søk i denne bloggen

mandag 24. januar 2011

Prematur bamselue

Har heklet en bamselue i prematur. Eplet ved siden av viser størrelsen.
Har tatt utgangspunkt i oppskriften til BekkiBjarnoll men endret litt til mitt bruk.




Oppskrift:

Garn: Babyull
Nål: 3

1. Magisk ring
2. 6 fm om ringen
3. Øk i hver m = 12 fm
4. Øk i hver 2.m = 18 fm
5. Øk i hver 3.m = 24 fm
6. Øk i hver 4.m = 30 fm
7. Øk i hver 5.m = 36 fm
8. Øk i hver 6.m = 42 fm
9. Øk i hver 7.m = 48 fm
10. Øk i hver 8.m = 52 fm
11. Øk i hver 9.m = 60 fm
Videre heklet jeg en fm i hver maske til jeg nådde 25 omganger.

Ører har jeg hekla litt tilfeldig, men begynte med 4 lm sammen med kjm. heklet 8 fm rundt ringen, så tok jeg to fm i hver fm en omgang. Siste omgang heklet jeg litt fm og st om hverandre etter som jeg ville ha fasongen. Sydde de på.

5 kommentarer:

  1. Kjempesøt :D Takk for at du linker :)

    SvarSlett
  2. Så søt lue :) Du har nå fått en ny leser, og link til bloggen din på min side :)

    SvarSlett
  3. Takk for linking og hyggelige kommentarer :-)

    SvarSlett