Søk i denne bloggen

torsdag 20. september 2012

Sydd puter

Har en stund tenkt på å få meg noen nye putetrekk til stua. Synes det er ganske stive priser i butikkene så det har blitt med tanken. Kom over en flott interiørblogg hvor bloggeren hadde sydd putetrekk av kjøkkenhåndklær fra Nille. Putene var beige med hvite stjerner, lekkert! Men... Innlegget var ifra januar og det var liten sjans for at de fortsatt selger akkurat dem nå :-( tok meg en tur på Nille og de hadde bare i blått, men ved siden av så jeg disse:




Jaja, tenkte jeg, var søte de også. 16,90 pr stk og det var nok til at jeg kunne sy tre putetrekk.

Disse putene var jeg ganske drittlei...



To kjøkkenhåndklær ble til en pute - pris 34 kroner!


Satt på tre trykk-knapper på hver.



Ble litt koseligere i stua :-)

Måtte nesten ha en løper på bordet i lik, men den kjøpte jeg ferdig.



Har spurt etter de beige kjøkkenhåndklærne på nilles side på Facebook, kunne godt tenkt meg putetrekk av dem også :-)


3 kommentarer:

  1. Kjempefine puter du har sydd. Tittet på disse håndklærne selv :-) Når du syr putetrekk, har du da noe mønster eller syr du etter hodet? Jeg har så lyst til å sy puter til stua selv, men har ikke gjørt det på veeeldig mange år.
    Koselig stue du har forresten :-)

    SvarSlett
  2. Så lurt! Og økonomisk! Det ble veldig fint, og guri hvor flott spisestue du har :)

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg tok bare mål av noen puter jeg hadde så trekket passet til dem :-) Hadde ikke glidelåser (skal bestille på etsy)derfor tok jeg trykknapper. Kunne sikkert laget en lomme sånn det er på vanlig putevar, men da hadde jeg ikke fått med hjertet :-)
    Takk for det Bekki! Har litt lyst på stofftrekk til stolene, men ellers er jeg veldig fornøyd med spisestua!

    SvarSlett