Søk i denne bloggen

fredag 15. juli 2011

Skjerf!!

Har fått nyss om et morsomt garn som heter Butterfly, som man kan lage skjerf av. Har sett det i garnbutikken, men først kjøpt det idag. Og to skjerf er ferdige alt!


Da jeg søkte litt på nettet om dette garnet fikk jeg opp en måte å hekle skjerf på, men andre strikker. Ja så da prøvde jeg begge deler da :-) Utseendet ble ganske likt, men lurer på om jeg liker det strikkede litt bedre... Men det som er heklet gikk ihvertfall fortest å lage (Tar vel ikke mer enn ca en time pr skjerf tror jeg).

Strikket:


Her har jeg lagt opp 5 masker på pinne nr. 7, (er ikke så nøye med pinnestørrelsen) som strikkes frem og tilbake til nøste er slutt.

Detaljbilde:


Heklet:

Brukte nål nr.3 men det er valgfritt.

Begge ved siden av hverandre. Ser de ikke ganske like ut??


Litt vrient å få inn strikketeknikken i forhold til hekleteknikken, men dette er utrolig enkelt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar